Friday, June 12, 2015

JJCM Kuantan

Cerita Istanbul x habis2 lagi, tapi aku selitkan jer la cite Kuantan ni k?
Hahaha.. Sebenarnye byk naw gamba yg nak kena pilih, aku malas. So aku selit2 jer la cite light2 ni..

Aku mmg jarangla nak balik Kuantan. Sebab normally family la yg dtg KL.
Ni aku usha2 aku tiket murah, boleh la balik alang2 dh lama tak balik. I olls mmg malas nak drive walaupon dekat sbb takot kena saman lagi. Bahahaha.. 




Normally aku mmg balik ber-2 jer la ngn Hafiz. 
So far ok lagi la handle Hafiz sesorg walaupon nak patah pinggang dukong dia.
Makin berat ini budak..

Kalini balik Ktn, mmg xrancang pon. Saje nak lepak2 umh plus mkn mcm2. 
Mak masak kan, mestilah best.. Kalo aku masak ke laut la peginyer..



Awal2 dah request kat mak suh masakkan Lontong. Alhamdulillah sedappp sungguh aihhh..
Kuah pekat, isi ada macam2.. Phewww..


Budak ni mmg kalau blh xnak duk dlm umh. Aku ni plak kalau blh xnak duduk luar umh. Kihkihkih..
Nak tdoooo jer... Bz la ni tgh tlg Tok Mi dia mesin rumput.. Tlg mengacau jer lebih..


Umah aku kat KTN tu ada bela rabbit. Asik2 la nak pegi tgk Rabbit. Tapi yg malasnya, kat sangkar rabbit tu mmg la sgt byk nyamok. Nyamok ni mmg degil, ko buat la ape pon, dia tegar jer dok situ. Habis la berbintat2 bdn. Dah la Hafiz ni kulit sensitive. Letak MOPIKO pon xjln. Siap tinggalkn bekas mcm kene chicken pox lak. Ahahaha.. Adoi la anak... Ni kes xnak asik dia usha rabbit kat sangkar, tu yg masukkn baby rabbit dlm umh.. Bukan berani pon nak sentuh...


Menu Lunch Sabtu. Semua ni aku x request tapi semuanya sedap!!! 
Berselere aku menambah...


Balik Kuantan mmg dah set nak pegi pekene ABC. Kalau korg gi Kuantan, boleh try ABC dpn Pasaraya Ten Ten jln Beserah ataupon Kat sebelah shell area Pantai Selamat kat jln menghala ke Teluk Chempedak tu. Sini mcm2 mknan sekali ada. ABC + Mee Grg Mamak = Walllaaaa.. Licin aku bedal..

Lama gila xberkelah. Budget nak gi sungai xpon air terjun tapi alang2 anak buah aku ada Hari Sukan tadika dia kat Pantai Balok, Moh la beramai2 picnic kat Pantai Balok. Dekat gile la haihh pantai balok  ngn umh aku tapi ni la kot first time aku jejak pantai balok tahun ni. Ahahaha.. Slalunye mcm tu la, bila umh dekat mmg la xjejak2...


Menu utk picnic : Sandwich Sardin + Sandwich Telo


Popia Ketam Cheese


Mee Goreng + Keropok Goreng .. 
Mak aku mmg power kalo bab2 masak mee goreng ni..


Budak ni dah xsaba nak gi main air. Dia xtahu bukan main jauh nak menapak gi main air. Mmg xkuasa la aku nk menapak.. adik aku la tlg bawak gi mandi.. KihKihKih


Syiok sgt lari2. Selipa pon xcabot. Kalo cabot, geli katanya..
Memcm ini budak..



Bila dia dah lapa baru la dia cari "MaMa".. Seblom nak masuk laut, xdenye nak igt aku ni hah. Menonong jer jln. Kasi susu, settled.. Terus masuk LaLa Land..

Kalau korg teringin nak mkn Mango Cheese Cake korg blh gi Kula Cakes kat Jalan Besar. Area Bangunan Kastam. Takpon boleh gi Restaurant Mint kat Pantai Balok. Ni restoren baru bukak. Aku pon xpenah terjah lagi. Tapi dari sumber, ramai ckp best!



Mango Cheese Cake + Pavlova mmg Nyummsss..
Next balik Ktn mungkin tunggu raya la plak kot eh..
Lambat nyer lagi Raya!!!!

No comments:

Post a Comment