Monday, April 7, 2014

Diet Atkins | Grilled Chicken bersama Bebola Cheese Ayam dan Brokoli


Nama menu mmg x menahan.. Seronok rupanya bila dh start main masak2 ni..
Disebabkan Mr. Gumuxx yg nak diet, tapi secara xlangsung aku pon mcm terjoin mkn benda yg sama..
Sebab malas nk masak byk2..

Menu kita harini Grilled Chicken bersama Bebola Cheese Ayam dan Brokoli.. 
Masak utk org diet ni mmg sng sgt sbb xde nak menumis bagai kan.. 


Paling sng kalau pergi jer Giant or pasaraya memana bli jer terus ayam yg dah dorg slice kan siap2..
Xpayah dh blik umh nak potong2 bagai kan? :p Aku guna Chicken Seasoning. Kalau rasa nak perap sendirik blh jer.. Tapi aku nak mudah so Bli jer yg dh siap2 jual kat pasaraya tu..


Basuh ayam siap2 pastu terus perap dgn chicken seasoning.
Dah xperlu nak letak garam bagai dah.. Biar dia perap sekejap..
Pastu korg grill dlm oven ataupon pemanggang ajaib.. Gune pemanggang ajaib senang.. Xpayah nak set2 suhu bagai.. Mcm kalini aku pilih sideline Sayur Brokoli. Brokoli tu just letak garam sket pastu grilled jer skali dlm pemanggang ajaib bersama2 ayam tadi.. Mudah Kan??

Next kita blh buat Bebola Cheese Ayam.. 


Aku guna cheddar cheese yg dah siap parut. Senang.. xyah nak parut2 bagai dah..
Ni pon aku bli kat Giant jer..


Bahan2 Bebola Cheese Ayam ala2 Atkins:
1. Ayam Cincang
2. Cheddar Cheese
3. Lada Hitam
4. Garam
5. Telur

Bahan2 dia dh cukup senang.. Gaulkan jer kesemuanya Biar sebati..Pastu buat la bulat2. 
Garam ngn Lada Hitam tu korg agak2 jer la..
Kita xgune tepung sbb proses induction ni Tepung tu kena elakkan..
Pastu dah blh goreng dlm minyak yg panas..


Diet Atkins xboleh guna SoS Cili jadi kite guna Sos Nandos..
Kitaorg mmg hantu nandos, so tersgt ok la kalau nak gune sos ni.
Coz kekdg org xsuke dgn rase dia tu.. 
Selain dari Restoren Nandos, Kat Giant pon ade jual sos ni..


Tadaa!! Susun2 sket dah siap.. Xsampai 15min kot masak ni..
Mudah, Simple & Lazat..
Nyummssss




No comments:

Post a Comment